dinsdag 13 september 2011

passie voor oude kaarten



Hoeveel ik er heb?? 
Geen idee, maar heel veel.Iedere keer als ik er weer een paar vind gaat me hart sneller kloppen.De oude ansichtkaarten zo mooi gemaakt en ingekleurd wat voor die tijd natuurlijk veel werk was.
Die gezichtjes zo mooi, maar soms vind je ze ook waar je duidelijk kan zien dat het kindje die op de foto moest er geen zin in had!
En dan die kleding...ik ga er echt voor zitten om de hele kaart van onder tot boven te bekijken, en die schoenen/ laarsjes zijn vaak erg mooi.

En wat dacht je dan van de achterkant, menig kaart is on het bezit van een prachtig ouderwets handschrift!



Nu heb ik door mijn hele huisje wel hoekjes opgeleukt met deze mooie kaarten, maar de rest lag altijd in een boek en op een stapeltje in de kast.


Dus toen ik een poos geleden deze oude kaartmolen op een rommelmarkt scoorde was ik erg blij, nu staat hij in mijn werkkamer met veel kaarten erin , en ik doe er dikwijls weer andere in zo zie ik de kaarten vaker!

Nu met de komst van de pc en de mailtjes, hyves ed , blijf ik toch regelmatig de mensen om wie ik geef een kaarte sturen....het ik zo fijn om een handgeschreven kaartje te sturenen te ontvangen!

Daarom verkopen wij in de webwinkel ook mooie nostalgische kaarten in deze stijl.

Fijne dag
Liefs Peet



23 opmerkingen:

  1. Heb net je blog ontdekt en het was geweldig dus, je hebt er een volger bij.
    groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Petra,
    Wat een plaatjes, die plaatjes... Ze zijn werkelijk prachtig. Ik ben het helemaal met je eens dat een geschreven kaartje heel waardevol is, zowel om te sturen als om te ontvangen. Daarom stuur ik in ieder geval elke vakantie nog steeds zo´n 18 tot 20 kaarten naar alle familie en vrienden... Ik vraag hen ook altijd een kaartje naar ons te sturen en die bewaar ik allemaal, gaan in een plakboek... Maar de kaarten uit die tijd, dat is wel heel mooi...
    Geweldig mooi, die kaartenstandaard, zo heb je constant veel plezier van al je vondsten.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dit is Super!
    Ook ik hou zo van oude kaarten en Zwart Wit foto's. Jij hebt echt prachtexemplaren in je bezit en dan die kaartenstandaard om er extra van te genieten. Zo mooi!
    Fijne avond,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk die oude kaarten....ik ben er ook dol op! Die kaartmolen is geweldig! Zo heb je altijd plezier van je kaarten!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een gave kaartenmolen Peet !! wat een geluk op de rommelmarkt
    ik ben ook verzot op oude Kaartjes, het liefst van kindjes, met die leuke knoopschoentjes en matrozenpakjes aan
    laatst heb ik in Belgie nog een stapeltje oude Franse kaarten meegenomen, met prachtig handschrift en het postzegeltje vaak op de voorkant van de kaart, zo mooi !
    Fijne dag gewenst!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook dol op oude kaarten! En wat heb je een prachtige kaartenstandaard zeg! Wauw!
    Fijne dag,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat n prachtige kaartenmolen! En ik vind zelf ook kaarten per post nog steeds heeel leuk!
    Fijne dag wenst,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit prachtig~! Echt genieten, ze kleuren ook allemaal heel mooi bijelkaar. Zo kan je inderdaad van elke kaart genieten. De standaard is ook erg mooi, je ziet ze niet zo vaak dus je hebt echt geluk gehad. Prachtige plaatjes~!
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige verzameling! Ook ik ben gek op oude kaarten en heb dan ook genoten van alle moois wat je ons laat zien.

    Fijne dag! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw Peet, wat een geweldig mooie kaartenmolen, zo mooi heb ik ze nog nooit gezien!! Leuk plekje zo voor al je nostalgische kaarten.

    En post (brieven, kaartjes en pakjes) krijgen in de brievenbus is zoveel leuker dan digitale kaartjes; laten we dat er vooral inhouden met z'n allen!

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh....wat heb je een mooie verzameling, ik zie er wel wat kaarten tussen die ik zelf ook heb, maar dan niet beschreven omdat het oude-nieuwe kaarten zijn. Maar ik kan er ook zo van genieten, vooral van de prachtige ingekleurde.
    Wat heb je een prachtige kaartenmolen op de kop getikt Peet, ik ben er helemaal weg van.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw de kaartenmolen,wat een geluk dat je deze vond en je verzameling,echt schitterend,ik verzamel ze ook,maar echt mooie kom ik niet zo vaak tegen,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super al die kaarten, wat mooi!!!

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die kaarten had ik idd bij Jayne gekocht en nu ik de achterkant bekijk zie ik er Naïf opstaan, wat leuk.....ik wist niet dat dit jouw kaartenlijn is Peet, ze zijn erg mooi.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Peet,

    wat geinig dat jij ze ook hebt, ik had ze eerlijk gezegd daarvoor nog nooit gezien.
    maar maak er gerust een post van, vind ik juist leuk hoor, kom ik ook ff naar jouw potjes kijken hihi
    lieve groetjes en een gezellig weekend gewenst!

    (morgen is Fem jarig, maar het weer word helaas niet denderend he, jammer anders had het kleine spul naar buiten gekund, zal nu wel proppen worden)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh... zit hier gewoon te kwijlen!!!!! Wat een prachtig rek zeg!!!! Tjeetje wat een geluk dat je daar nou net tegen aanliep!
    En ik ben ook gek op die oude kaarten, vind altijd zo leuk wat er opgeschreven staat!
    Lieve groetjes Elly
    P.s gaat het weer een beetje met je mannetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij ben je volger van mijn blog geworden, erg leuk natuurlijk. Vind de kaartenmolen geweldig en ben ook dol op nostalgische kaarten! Vind trouwens je hele blog super, ik ga je graag volgen. Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, wat mooi Peet! Wat een prachtige kaarten...en dat handschrift, ze konden vroeger zo mooi schrijven.
    Wat heb je een geweldige kaarten molen voor al dit moois gevonden. Ik kan mij wel voorstellen dat je er niet op uitgekeken raakt. Geniet er van!

    Fijne dag,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldige kaartmolen, alleen daarom zou je al kaarten gaan verzamelen.
    Mooi bezit.

    Groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. OOOOh ik zit hier superjaloers te wezen op jouw ongelooflijk mooie kaartenhouder: prachtigbofkont :)

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoihoi,

    bedankt voor je berichtje op mijn blog.
    Wat heb je daar een geweldige kaartmolen en die kaarten.... Superrrr. In die molen komen ze geweldig uit en kun je er nu van genieten i.p.v. dat ze in een boek zitten.

    Fijne dag, groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw wat een prachtige molen is dat zeg
    daar komen die mooie kaarten heel mooi in uit
    Thanks voor de nieuwe inspiratie

    Groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen