donderdag 29 september 2011

brocante vogel

Vanmorgen toen ik met de jongste mee fietste naar school ( nee, een 11 jarige breng je niet meer naar school, maar je mag blij zijn dat je gezellig mag mee fietsen!!)was het prachrig buiten . Samen fietsend gekeken naar een prachtige zons opkomst. Alle boten en bruggen zaten vol met prachtige spinnenwebben.
Ben toen ik terug kwam nog even met mijn fototoestel de tuin in gelopen..



Ons gezin is zins een half jaar uitgebreidt met een "brocante vogel".
Lenny de parkiet is van Daan ( de jongste) ze is een half jaar oud en is al erg tam.
Ze vliegt regelmatig rond en is zooo nieuwschierig en gaat overal op onderzoek uit.
Zo zit ze vaak op het consolerek dat in de keuken hangt bovenop het oude kooitje.

Vandaag was ze daar zo aan het rommelen, dat ik het kooitje even open deed..
En ja wel hoor madam ging erin...
Zo ondernemend...ze heeft er de hele tijd gespeeld..grappig he ?!

We gaan een heel mooi weekend te gemoet, ik wens jullie dan ook een heel mooi weekend toe!!

Liefs Peet



15 opmerkingen:

  1. prachtige vogel en ze zijn zo leuk .... ze past wel leuk in dat kooitje hahaha wat is ze prachtig wit ...spinneweb mooi maar laat de spin maar daar brrrr ...jij ook een fijn weekend ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Petra,
    Wat een plaatje, die vogel, helemaal op z'n plekje in dat prachtige oude kooitje.
    Geweldige foto! Ook de foto's van de spinnenwebben vind ik heel mooi.
    Ik weet ook nog goed dat ik, als ik mijn dochters ergens heen bracht, altijd maar tot de hoek van de straat mee mocht... De rest konden ze echt zelf wel....
    Ik wens je een heel fijne dag toe en alvast een mooi weekend,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto´s hoor! En wat n grappige vogel!
    Fijn weekend alvast!
    NIcole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er grappig uit zo in het kooitje...haha...zelfs de vogel is dus gek op brocante!!!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die spinnenwebben! De vogel past helemaal in het witte kooitje!
    groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's! Mooi he, al die spinnenwebben, vooral met de dauw die er pareltjes in blijft hangen. Ik vind het alleen minder als je er in de schemer dwars doorheen loopt. (Vooral omdat je niet weet waar die grote spin dan is...!) Wat een liefje, jullie vogel! En hij past prachtig in het interieur! ;-) Fijn weekend! Lieve groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat schattig en wat een mooi beesie, past mooi in het geheel en leuke foto's heb je ervan gemaakt

    Geniet van het prachtige weer!!

    groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk sfeertje!
    Je webben zijn prachtig om te zien, maar s'morgens loop ik met mijn handen vooruit, om de poort open te doen!
    Ik heb al een paar keer zo'n mooi web in mijn gezicht gehad..
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik moest wel even lachen hoor om je prachtige BROCANTE Vogel !!!!En natuurlijk mooi wit...maar wat een snoepie....je spinneweb foto's vind ik schitterend........ ik haal ze nu nooit meer weg !!!!! ha..ha..Ze zijn te mooi.
    Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie leuke vogel...geniet van een heerlijk weekend.....helaas moet ik werken morgen....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk zo'n brocante vogel! En wat een plaatje zo in dat kooitje zeg.. top!
    Geniet ervan.. en natuurlijk van het heerlijke weer.
    En kom gerust mee doen met mijn challenge.

    Lieve groet,
    Alberta
    http://wonenaanboord.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hoor zo'n brocante vogel ;) Wat heb je prachtige spinnenweb-foto's gemaakt!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige mooie foto met de lamp en spinnenweb.
    Ik vroeg me af of jij nieuw bent in blogland, want ik ken je blog helemaal niet. Of het nog nooit ontdekt..
    Ik ga je volgen.
    Fijn weekend ☼
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo lief, schattig en leuk.

    En de dauw op de spinnenwebben. Mooie plaatjes.

    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's van buiten, maar het mooist is toch wel de slimheid van de vogel...tuurlijk moet dat kooitje open..het is toch een 'vogel'kooitje :)
    Super trouwens dat Daan meedoet met de liefde voor WIT!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen